A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Λείπεις όσο κανείς, Βασίλη | Της Έλενας Ακρίτα

 

«Η κοινωνία δεν έχει ανάγκη από φιλανθρωπία. Έχει ανάγκη από ανθρωπισμό».

Λείπεις όσο κανείς, Βασίλη

Της Έλενας Ακρίτα

Λείπεις και λείπεις πολύ, Βασίλη. Λείπει η στακάτη σου φωνή. Λείπει η κάθε σου λέξη έτσι όπως την έριχνες κοφτή και δυνατή σαν το χαλάζι στον τσίγκο. Λείπεις. Σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά, σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη εποχή, σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη παράνοια, σήμερα περισσότερο από ποτέ. Λείπεις ρε Βασίλη. Πολύ.


Σήμερα γράφω όσα εσύ έχεις γράψει πολύ πριν και πολύ καλύτερα από μένα. Σήμερα λέω όσα έχεις πει πολύ πριν και πολύ καλύτερα από μένα. Τώρα που σαν την Γουίνι του Σάμουελ Μπεκετ, ζούμε θαμμένοι ζωντανοί στην άμμο μετά βίας κρατώντας το κεφάλι μας απ’ έξω. Ω, τι ευτυχισμένες μέρες!

Φέτος κλείνουν 20 χρόνια από τον θάνατό του διανοητή Βασίλη Ραφαηλίδη (1 Ιαν.1934 - 8 Σεπτ. 2000). Ανέλπιστα, οι νέες γενιές τον ανακαλύπτουν και πορεύονται μαζί του σε μια δυστοπική κοινωνία. Μια κοινωνία για την οποία ο Ραφαηλίδης μιλούσε όταν κανείς δεν ήθελε να τον ακούσει.


• Το ‘έπος του Πολυτεχνείου’ έγινε ένα ισχυρό αντιστασιακό άλλοθι για εκείνους που εφτά χρόνια λούφαζαν. Και ξαφνικά έγιναν αντιστασιακοί εν μια νυκτί. […] Ευτυχώς που η οίηση κι ο κομπασμός για ένα έπος ελάχιστα επικό άρχισε να ξεφουσκώνει σιγά σιγά.
• Είμαστε η χώρα των αξιοποιημένων αναξιοτήτων και των αναξιοποίητων αξιών.
• Όλα πήγαν στραβά εξαρχής στο κράτος που ονομάστηκε ‘Ελλάδα’ το 1830, όταν εμφανίστηκε η νέα Ελλάδα στον ίδιο τόπο που στην αρχαιότητα υπήρχε η Αρχαία Ελλάδα. Αυτό δημιούργησε μύριες παρανοήσεις όσον αφορά την καταγωγή των Νεοελλήνων. Που βέβαια δεν είναι ανάγκη να έχουν γεννηθεί στην Ελλάδα για να είναι Έλληνες. Ούτε είναι κανείς σώνει και καλά Έλληνας γιατί έτυχε να γεννηθεί στην Ελλάδα. Η ζορισμένη γεωγραφία πολύ μικρό ρόλο παίζει στην εθνικότητα. Κι αυτό το γνώριζαν καλά οι Αρχαίοι Έλληνες οι διάσπαρτοι σε όλον τον τότε γνωστό κόσμο.
• Η γεμάτη αίμα και δυστυχία ανθρώπινη Ιστορία μαρτυράει πως δεν είναι αρκετό να γεννηθεί κανείς άνθρωπος. Πρέπει να γίνει άνθρωπος.
• Τον Σωκράτη τον σκότωσε η Δημοκρατία με δημοκρατικές διαδικασίες.
• Η εξουσία είναι κάτι το παρά φύση. Στη φύση δεν υπάρχει εξουσία, υπάρχει ηγεσία. Ηγέτης είναι αυτός που ηγείται, που προηγείται και δείχνει τον δρόμο στους άλλους για να μην χαθούν. Το κριάρι δεν ασκεί εξουσία στο κοπάδι, απλώς ηγείται του κοπαδιού.
• Κέρδισε τη μάζα τότε ο Λένιν διότι της υποσχέθηκε φαΐ. Κι οι διάδοχοί του έχασαν τη μάζα διότι δεν κράτησαν την υπόσχεση. Κι αλίμονό σου αν δε δώσεις στη μάζα το φαΐ που της υποσχέθηκες. Θα σε φάει.
• Κάθε μικροαστός ονειρεύεται τον αστό που ζεσταίνει μέσα του. Που τον μεγαλώνει στο θερμοκήπιο της μεγάλης ελπίδας για ένα πέρασμα στην ‘ανώτερη τάξη’. Κάθε ψιλικατζής ονειρεύεται ένα σουπερ μάρκετ. Κι επειδή το όνειρο για μερικούς πραγματοποιείται, όλοι οι χάχες πιστεύουν πως θα βγει αληθινό και γι’ αυτούς.
• Η κοινωνία δεν έχει ανάγκη από φιλανθρωπία. Έχει ανάγκη από ανθρωπισμό.
• Μια χώρα απατεώνων αποκλείεται να μην την κυβερνούν απατεώνες. Η δημόσια απάτη στην Ελλάδα έχει ιδιωτική βάση. Τη θέλει ο λαός και την στηρίζει ο λαός. Αρκεί να διαρρεύσει πως είσαι έντιμος για να μην εκλεγείς βουλευτής. Ψηφίζουμε φελλούς γιατί χρειαζόμαστε φελλούς.
• Η εθνική σου ταυτότητα δεν είναι η προσωπική σου ταυτότητα αλλά ένα δάνειο από τους προγόνους σου. Δεν κόπιασες να την φτιάξεις, την πήρες έτοιμη από τις σελίδες της Ιστορίας. Συνήθως μια τέτοια ταυτότητα την χρησιμοποιούνε είτε άνθρωποι με ελλειμματική προσωπικότητα, είτε οι δημαγωγοί για να κάνουν την δουλειά τους εξαπατώντας τους ανθρώπους με ελλειμματική προσωπικότητα.
Και κλείνοντας:
• Η κοινωνία δεν έχει ανάγκη από φιλανθρωπία. Έχει ανάγκη από ανθρωπισμό.
Σε ευχαριστούμε, Βασίλη Ραφαηλίδη. Αλλά λείπεις γαμώτο. Πολύ.


Έλενα Ακρίτα

 

ΠΗΓΗ: www.tanea.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης - που είναι "ρατσιστική, σεξιστική και ελίτ" - γίνονται ήδη αισθητές.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Γνώρισα τον Βαγγέλη τον Μαυρουδή, η συναισθηματική του δόνηση που πυροδότησε τεράστια, κοπιώδη έρευνα αλλά και βύθιση σε οδυνηρά βιώματα και εμπειρίες και μετουσιώθηκε σε μια συγκλονιστική ( όχι μόνο για εμάς με την Μικρασιάτικη ρίζα ) τριλογία, που επίσης διαβάζεται απνευστί...
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Μια κοινωνική τάξη ανώτερος από κάθε πρόσωπο που κυκλοφορούσε στο χώρο, έζησε με χιούμορ τον τριακονταετή αποκλεισμό του από τη μιζέρια της αγοράς.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Αποφεύγοντας αποτυχημένες φραστικές απόπειρες, που μας καθιστούν ψευδο-λογοτέχνες και ψευδο-ρήτορες, ας λέμε αυτό που θέλουμε τίμια, άμεσα και ξεκάθαρα.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Aντί στεφάνων, όσες και όσοι το επιθυμούν μπορούν να κάνουν μια δωρεά, συνοδεύοντας την κατάθεσή τους με την ένδειξη «Μνήμη Βασίλη Αλεξάκη», στο συντονιστικό των εργαζομένων δημόσιας υγείας Support Health Workers, στη συλλογική κουζίνα «El Che-f» ή στην εφημερίδα «Η Σχεδία» την οποία είχε διανείμει ο ίδιος στους δρόμους.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Όσο για το χιούμορ του, ο Αλεξάκης αστειεύεται χωρίς να παρωδεί και αποκαθηλώνει χωρίς να εμπαίζει. Η ειρωνεία του δεν είναι ούτε η ειρωνεία της ηθικής της σάτιρας ούτε η γεμάτη αυτοπεποίθηση ειρωνεία του σαρκασμού και του αυτοσαρκασμού.
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x