Ανακαλύφθηκε εξωπλανήτης «π» σαν τη Γη με έτος διάρκειας 3,14 ημερών

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν έναν εξωπλανήτη που ονόμασαν «π-Γη» επειδή έχει μέγεθος ανάλογο του δικού μας πλανήτη και ολοκληρώνει μία περιφορά γύρω από το άστρο του κάθε 3,14 μέρες.

Αυτή η διάρκεια του έτους του παραπέμπει στη μαθηματική σταθερά «π», που είναι ο λόγος της περιφέρειας προς τη διάμετρο ενός κύκλου και, με ακρίβεια οκτώ δεκαδικών ψηφίων, ισούται με 3,14159265.

Οι πρώτες ενδείξεις για τον συγκεκριμένο πλανήτη με την ονομασία K2-315b είχαν βρεθεί από το αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο «Κέπλερ» το 2017 και η επιβεβαίωση έγινε τώρα με το δίκτυο των επίγειων τηλεσκοπίων Speculoos στην έρημο Ατακάμα της Χιλής και στις ΗΠΑ.

Οι επιστήμονες, με επικεφαλής ερευνητές του αμερικανικού Πανεπιστημίου ΜΙΤ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας Astronomical Journal.

Ο εξωπλανήτης -πιθανότατα βραχώδης- έχει εκτιμώμενη ακτίνα σχεδόν ίδια με της Γης και κινείται με μεγάλη ταχύτητα 81 χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο γύρω από ένα ψυχρό άστρο νάνο με μικρή μάζα, που έχει μέγεθος περίπου το ένα πέμπτο του Ήλιου.

Ο πλανήτης μάλλον δεν είναι φιλόξενος για ζωή λόγω της μικρής απόστασης της τροχιάς του από το άστρο του και της υψηλής θερμοκρασίας στην επιφάνειά του.

Παύλος Δρακόπουλος

* Επισυνάπτεται φωτογραφία

ΚΟΣΜΟΣ
Ένοπλοι την πυροβόλησαν και τη σκότωσαν κοντά στο σπίτι της, λίγη ώρα αφού είχε αναχωρήσει με μοτοσικλέτα για να πάει στο χωριό Καλντόνο
ΚΟΣΜΟΣ
Η αστυνομία στην πόλη Κολόμπους του Οχάιο πυροβόλησε και σκότωσε μια μαύρη έφηβη χθες η οποία κρατούσε μαχαίρι και απειλούσε δύο ανθρώπους
ΚΟΣΜΟΣ
Το δικαστήριο της Μινεάπολης έκρινε ένοχο τον Ντέρεκ Σόβιν, τον 45χρονο πρώην αστυνομικό για τη δολοφονία του Αφροαμερικανού Τζορτζ Φλόιντ τον περασμένο Μάιο.
ΚΟΣΜΟΣ
Η ακτιβίστρια για το κλίμα Γκρέτα Τούνμπεργκ στράφηκε κατά του «εθνικισμού των εμβολίων».
Την συμφωνία ανακοίνωσε σήμερα ο ομοσπονδιακός καγκελάριος Σεμπάστιαν Κουρτς
ΚΟΣΜΟΣ
Πρόκειται για ένα σημαντικό ορόσημο στον δρόμο προς την υλοποίηση του κβαντικού διαδικτύου στο όχι πολύ μακρινό μέλλον.