Ανακαλύφθηκε εξωπλανήτης «π» σαν τη Γη με έτος διάρκειας 3,14 ημερών

Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν έναν εξωπλανήτη που ονόμασαν «π-Γη» επειδή έχει μέγεθος ανάλογο του δικού μας πλανήτη και ολοκληρώνει μία περιφορά γύρω από το άστρο του κάθε 3,14 μέρες.

Αυτή η διάρκεια του έτους του παραπέμπει στη μαθηματική σταθερά «π», που είναι ο λόγος της περιφέρειας προς τη διάμετρο ενός κύκλου και, με ακρίβεια οκτώ δεκαδικών ψηφίων, ισούται με 3,14159265.

Οι πρώτες ενδείξεις για τον συγκεκριμένο πλανήτη με την ονομασία K2-315b είχαν βρεθεί από το αμερικανικό διαστημικό τηλεσκόπιο «Κέπλερ» το 2017 και η επιβεβαίωση έγινε τώρα με το δίκτυο των επίγειων τηλεσκοπίων Speculoos στην έρημο Ατακάμα της Χιλής και στις ΗΠΑ.

Οι επιστήμονες, με επικεφαλής ερευνητές του αμερικανικού Πανεπιστημίου ΜΙΤ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας Astronomical Journal.

Ο εξωπλανήτης -πιθανότατα βραχώδης- έχει εκτιμώμενη ακτίνα σχεδόν ίδια με της Γης και κινείται με μεγάλη ταχύτητα 81 χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο γύρω από ένα ψυχρό άστρο νάνο με μικρή μάζα, που έχει μέγεθος περίπου το ένα πέμπτο του Ήλιου.

Ο πλανήτης μάλλον δεν είναι φιλόξενος για ζωή λόγω της μικρής απόστασης της τροχιάς του από το άστρο του και της υψηλής θερμοκρασίας στην επιφάνειά του.

Παύλος Δρακόπουλος

* Επισυνάπτεται φωτογραφία

ΚΟΣΜΟΣ
Η αστυνομία ανακοίνωσε ότι ακόμη δύο μέλη της που είχαν κληθεί να αντιμετωπίσουν την εισβολή στο ομοσπονδιακό Καπιτώλιο στην Ουάσινγκτον αυτοκτόνησαν.
ΚΟΣΜΟΣ
Τα αμερικανικά Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC) προειδοποίησαν τη Δευτέρα τους Αμερικανούς πολίτες να μην ταξιδεύουν σε αυτές τις χώρες.
ΚΟΣΜΟΣ
Πριν ένα χρόνο η covid-19 εξαφανίστηκε από τους δρόμους της Ουχάν στην Κίνα.
ΚΟΣΜΟΣ
Επίθεση «χάκερς» δέχθηκαν οι κεντρικοί υπολογιστές και τα αρχεία του εμβολιαστικού κέντρου κατά του κορωνοϊού, στην περιφέρεια της Ρώμης.
ΚΟΣΜΟΣ