«Πολύ αποτελεσματικά» αντισώματα κατά του Sars-CoV-2 χρησιμεύουν ως «παθητικός» εμβολιασμός

Στην ανακάλυψη «πολύ αποτελεσματικών» αντισωμάτων κατά του Sars-CoV-2 εκτιμάται ότι προχώρησαν ερευνητές του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Charité του Βερολίνου, σε συνεργασία με το Γερμανικό Κέντρο Νευροεκφυλιστικών Ασθενειών (DZNE).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας που ανακοινώθηκαν σήμερα και δημοσιεύονται στο επιστημονικό περιοδικό «Cell», οι επιστήμονες επιχειρούν την ανάπτυξη «παθητικού» εμβολιασμού με αντισώματα τα οποία θα μπορούν να χορηγηθούν τόσο σε υγιείς όσο και ήδη νοσούντες από την Covid-19.

Οι Γερμανοί ερευνητές κατάφεραν να απομονώσουν και να αναπαραγάγουν τεχνητά περίπου 600 διαφορετικά αντισώματα από το αίμα ατόμων τα οποία είχαν θεραπευθεί από την Covid-19. Αυτά τα αντισώματα συνδέονται με τον ιό και αποτρέπουν την είσοδό του στα κύτταρα και τον πολλαπλασιασμό του.

Η αποτελεσματικότητα της μεθόδου έχει ήδη αποδειχθεί στο πλαίσιο δοκιμών σε χάμστερ. «Εφόσον τα αντισώματα χορηγήθηκαν μετά την μόλυνση, τα χάμστερ ανέπτυξαν ήπια συμπτώματα της νόσου. Σε προληπτική χορήγηση των αντισωμάτων, τα ζώα δεν αρρώστησαν καν», αναφέρει ο συντονιστής της έρευνας Γιάκομπ Κρέγε.

Τρία από τα έως τώρα ταυτοποιημένα αντισώματα είναι, σύμφωνα με τον καθηγητή Χάραλντ Πρους, πολλά υποσχόμενα για κλινική ανάπτυξη. Θα μπορούσαν, επισημαίνεται, να χρησιμοποιηθούν είτε στη θεραπεία ασθενών είτε στην προληπτική προστασία ατόμων που έχουν έρθει σε επαφή με άτομα θετικά στον κορωνοϊό.

Στόχος των επιστημόνων είναι τώρα η παραγωγή των πιο αποτελεσματικών αντισωμάτων σε «βιομηχανική κλίμακα» και για αυτό οι ερευνητές συνεργάζονται με τη γερμανική εταιρία βιοτεχνολογίας «Miltenyi Biotec».

Η διαφορά μεταξύ του «παθητικού» και του ενεργού εμβολιασμού, διευκρινίζεται, είναι ότι στην πρώτη περίπτωση τα αντισώματα που χορηγούνται είναι τελικά και διασπώνται έπειτα από κάποιο διάστημα, οπότε η προστασία είναι μικρότερης διάρκειας.

Το αποτέλεσμα του παθητικού εμβολιασμού ωστόσο είναι σχεδόν άμεσα διαθέσιμο, ενώ στον ενεργό εμβολιασμό το αποτέλεσμα θα πρέπει να αναπτυχθεί.

Οι κλινικές έρευνες για τη διάρκεια της προστασίας που προσφέρουν τα αντισώματα αναμένεται να ξεκινήσουν το νωρίτερο στο τέλος του έτους.

Περισσότεροι από 10 τρόφιμοι χρειάζεται να μεταφερθούν εκτάκτως στα νοσοκομεία «Σωτηρία» και «Ευαγγελισμός», καθώς η κατάσταση τους κρίθηκε σοβαρή
Στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας από τη διάδοση του κορωνοϊού, παρατείνεται για τρεις μήνες η ισχύς των εγκριτικών αποφάσεων, χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία των δικαιούχων στους δήμους
Οι πλουσιότεροι άνθρωποι στον πλανήτη κάλυψαν ήδη τις ζημίες που υπέστησαν αν δεν μεγέθυναν τα πλούτη τους εν μέσω της πανδημίας του νέου κορωνοϊού,
Η Γερμανία και η Γαλλία βάζουν σε προτεραιότητα τη χρήση μασκών υψηλής προστασίας τύπου FFP2 - Ν95 - ΚΝ95 για να μην χρησιμοποιούνται οι υφασμάτινες που προστατεύουν ελάχιστα"
Το Ελληνικό Κέντρο Γονιδιωματικής του Ιδρύματος Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών ολοκλήρωσε τη γονιδιωματική ανάλυση 235 δειγμάτων.
Θετικός στον κορωνοϊό, μετά από ελαφρά συμπτώματα που εμφάνισε χθες, βγήκε ο γιος του Αλέξη Τσίπρα, Ορφέας.