A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Εργαστήριο Σκέψης: Τρεις καινούργιες κυκλοφορίες βιβλίων

 

Οι εκδόσεις του Εργαστηρίου Σκέψης παρουσιάζουν τις καινούργιες κυκλοφορίες των βιβλίων του Αλέξη Καρπούζου.
 
 
1ο βιβλίο
 
Ο ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΚΟΣΜΟ - ΑΛΕΞΗΣ ΚΑΡΠΟΥΖΟΣ
 
 

Στο βιβλίο ''Ο Ρομαντισμός στον μοντέρνο κόσμο'' ο φιλόσοφος Αλέξης καρπούζος παρουσιάζει το φιλοσοφικό, ανθρωπολογικό και κοινωνικο-πολιτιστικό πλαίσιο μέσα από το οποίο αναδείχθηκε το ρεύμα του μοντέρνου ρομαντισμού. Το κίνημα του ρομαντικής ποίησης ενέχει ένα άνοιγμα που μας καλεί να το διερευνήσουμε στοχαστικά. Στοχαστές, ποιητές, ζωγράφοι, μυθιστοριογράφοι, ως ευαίσθητοι παλμογράφοι, προαισθάνονται και καταγράφουν τα προσεισμικά σήματα των τεκτονικών μετατοπίσεων που συντελούνται στην εποχή τους και διαβλέπουν ενορατικά την επερχόμενη κυριαρχία της τεχνικής. Πέρα από τις μυθικές, συμβολικές και μυστικιστικές αντηχήσεις και παραχήσεις, τον θρήνο για την απώλεια του υπαρξιακού νοήματος, την αποδόμηση των κοινοτικών δεσμών και τις μεσσιανικές επαγγελίες για μια νέα ουτοπία, η ρομαντική ποίηση ενέχει εύστοχες φαινομενολογικές παρατηρήσεις, σοφές διασθητικές ενοράσεις που προβλέπουν το επερχόμενο και μ΄αυτή την έννοια λειτουργούν προδρομικά.
 
 
2ο βιβλίο
Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ - ΑΛΕΞΗΣ ΚΑΡΠΟΥΖΟΣ
 

Στο βιβλίο ''Η φιλοσοφία της επιστήμης'' ο φιλόσοφος Αλέξης καρπούζος διερευνά στοχαστικά τα σύγχρονα ρεύματα της γνωσιολογίας, της επιστημολογίας και εστιάζει κυρίως στην φιλοσοφία της επιστήμης. Η φιλοσοφία της επιστήμης διέπεται τόσο από λόγο όσο και από αντίλογο, το ένα άκρο του επιστημολογικού φάσματος καταλαμβάνουν οι σχετικιστικές θέσεις και το άλλο άκρο οι ρεαλιστικές θέσεις. Οι σχετικιστικές θέσεις κατά κανόνα αποδίδουν σε μη ορθολογικούς παράγοντες, ιστορικούς, κοινωνικούς, πολιτικούς, υποκειμενικούς (ενδεχομενικούς) την συγκρότηση της επιστημονικής γνώσης και οι ρεαλιστικές θέσεις, κατά κανόνα, αποδίδουν τη συγκρότηση της επιστημονικής γνώσης σε ορθολογικούς παράγοντες (φυσικούς και αναγκαίους). Γράφουμε, κατά κανόνα, γιατί πέραν των ακραιφνών δογματικών σχετικιστικών και ρεαλιστικών θέσεων υπάρχουν και ενδιάμεσες επιστημολογικές αποχρώσεις, οι οποίες διατυπώνουν μετριοπαθείς θέσεις και διάθεση συμφιλίωσης των αντιθέσεων. Οι παραπάνω επιστημολογικές αντιθέσεις νοηματοδοτούνται στο πλαίσιο του δογματικού πυρήνα του Λόγου (μεταφυσικής προέλευσης), ο οποίος αντιπαραθέτει τον Άνθρωπο και τον Κόσμο, την Φύση και την Ιστορία, το Ορθολογικό με το Μη Ορθολογικό στοιχείο της Νόησης, την Αναγκαιότητα με την Ενδεχομενικότητα, δηλαδή με το Μη Ορισμένο, το Απρόσμενο και Εμβόλιμο στοιχείο. Η οντολογία-μεταφυσική που αναδεικνύεται από τη σύγχρονη φιλοσοφία της φύσης είναι σχεσιακή (ενιαία και διαφορική) και μ’ αυτήν την έννοια οι παραπάνω αντιθέσεις ενεργούν διαλεκτικά: Αναγκαιότητα και τυχαιότητα, νομοτέλεια και κανονικότητα, απροσδιοριστία και ενδεχομενικότητα, τοπικό και καθολικό, συγχρονικότητα και διαχρονικότητα λειτουργούν αμοιβαία και συμπληρωματικά και συνδυάζονται στην ανοικτή ενότητα του χρόνου που ξετυλίγεται σπειροειδώς (όλα επαναλαμβάνονται, μεταμορφωμένα).
 
 
3ο βιβλίο
Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ - ΑΛΕΞΗΣ ΚΑΡΠΟΥΖΟΣ
 
 
Στο βιβλίο ''Η φιλοσοφία της Ιστορίας'' ο φιλόσοφος Αλέξης καρπούζος παρουσιάζει τις αντιλήψεις για τον χρόνο από τους αρχαϊκούς χρόνους έως και τον νεότερο κόσμο.
 
Το δομικό πρότυπο της ιστορίας, κατά την ελληνική αρχαιότητα, από τον Πλάτωνα έως τους Στωικούς, υπήρξε κυκλικό. Με το πρότυπο αυτό χαρακτηρίζεται η ιστορική συνέχεια, η περιοδικότητα της ιστορίας. Με τον Αυγουστίνο, η μεσαιωνική σκέψη εξέφρασε την ιουδαιο-χριστιανική αντίληψη της ιστορίας. Το δομικό πρότυπο αυτής της αντίληψης ήταν ευθύγραμμο, που μπορεί να παρασταθεί με μια γραμμή τεθλασμένη και το οποίο εκφράζει την ιστορική ασυνέχεια. Ο Hegel επιχείρησε να συνθέσει τα δύο αντιφατικά πρότυπα, τα οποία εκπροσωπούν δύο διαφορετικές αντιλήψεις για την ιστορία, με ένα δομικό πρότυπο που μπορεί να χαρακτηριστεί ελικοειδές. Η ανοιχτή σκέψη, η σκέψη του ανοιχτού χωροχρόνου, μπορεί να κατοπτρισθεί με ένα δομικό πρότυπο σπειροειδές.
 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΒΙΒΛΙΑ
Οι «Εκδόσεις των Συναδέλφων» συνεχίζουν και φέτος τον θεσμό «Φίλοι των Εκδόσεων των Συναδέλφων».
ΒΙΒΛΙΑ
Διήμερο «Διαδικτυακό Εργαστήριο ID GAMES "Συν-δημιουργώντας υποστηρικτικά παιχνίδια για την ενίσχυση της ένταξης ατόμων με νοητική αναπηρία».
ΒΙΒΛΙΑ
Ο Αλεξανδρινός ποιητής σε μια έκρηξη ειλικρίνειας και αυτογνωσίας προτρέπει τους πιθανούς αναγνώστες του να αναζητήσουν την ταυτότητά τους όχι τόσο στα εμφανή αλλά στα αφανή και στα «κρυμμένα»
ΒΙΒΛΙΑ
καθιέρωση της Παγκόσμιας Ημέρας Φιλοσοφίας υποδηλώνει την διαχρονική αξία της φιλοσοφίας σε όλα τα επίπεδα της ανθρώπινης ζωής
ΒΙΒΛΙΑ
Το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) διοργανώνει, από την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου, διαδικτυακό εργαστήρι, για ενήλικες
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x