A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Τώρα μόλις κατάλαβα γιατί οι ελληνικοί χοροί χορεύονται από άνδρες που μοιάζουν να κοιτάζουν προσεκτικά τα πόδια τους

Γράφει η  Χαριτίνη Ξύδη

 

Τώρα μόλις κατάλαβα γιατί οι ελληνικοί χοροί χορεύονται από άνδρες που μοιάζουν να κοιτάζουν προσεκτικά τα πόδια τους.

Οι χοροί αυτοί προέρχονται από τη Δήλο, όπου ο Θησέας εφηύρε έναν ευχαριστήριο χορό με τους νέους που είχαν σωθεί απ' το Λαβύρινθο.

Ο χορός αυτός αντέγραφε τις στροφές του Λαβυρίνθου και οι χορευτές κοίταζαν τα πόδια τους λες κι έψαχναν να βρουν το δρόμο.

Κάθε τόσο χτυπούσαν τα δάχτυλα, χτυπούσαν με τα χέρια τους τα γόνατα, με το ένα χέρι χτυπούσαν το τακούνι, πράγμα που σήμαινε ότι βρίσκονταν στο σωστό δρόμο.

Ελληνικό Ημερολόγιο / Ο Jean Cocteau και η Ελλάδα, Γιάννης Κονταξόπουλος / Εκδόσεις Μουσείου Μπενάκη, Αθήνα 2007

Προφανώς, εδώ, δηλαδή, το 1952, ο Cocteau είναι επηρεασμένος από το ζεϊμπέκικο των φαντάρων και των ναυτών, που είχε ανακαλύψει το 1949, στις ταβέρνες του Πειραιά, συντροφιά με τον Γιάννη Τσαρούχη.

Στη φωτογραφία, ο Γιώργος Κουτούζης, στο πιο αντιπροσωπευτικό και συγκλονιστικό κινηματογραφικό ζεϊμπέκικο όλων των εποχών, του Μάνου Λοΐζου, από την Ευδοκία του Αλέξη Δαμιανού.

 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ως έργο λοιμού, χαρακτηρίζει ο εικαστικός Ηλίας Παπαηλιάκης το έργο το «Το Φιλί» που καλύπτει την όψη πολυκατοικίας στο Μεταξουργείο
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ο ρατσισμός είναι ένα φαινόμενο που έχει βαθιές ρίζες στην παγκόσμια ιστορία.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η Αργεντινή καλλιτέχνις διακοσμεί όψεις κηρίων με υπέροχες αναπαραστάσεις πουλιών που ίπτανται σε ανεμοδαρμένους ουρανούς και ανάμεσα σε φυλλωσιές.
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Δύο νέοι άνθρωποι, «θύματα» -εντός κι εκτός εισαγωγικών- της καταστροφής του Τσερνόμπιλ, συναντούν άλλους ανθρώπους με αντίστοιχες αναφορές
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Υπέρμαχος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και θερμός υποστηρικτής των αυτόχθονων της Αμερικής, έστειλε την βραδιά των Όσκαρ την Ινδιάνα Απάτσι Σανχίν Λιτλφέδερ στη θέση του, με ένα κείμενο διαμαρτυρία εναντίον του Χόλιγουντ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Όλα αυτά τα χρόνια που διέσχιζα το δρόμο μπροστά από το εργοτάξιο της κλειστής έως σήμερα Εθνικής Πινακοθήκης, το μυαλό μου στριφογύριζε στον κλεμμένο πίνακα του Πικάσο.
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x