Έρευνα: Ορισμένοι ενήλικες και παιδιά έχουν αντισώματα έναντι του κορωνοϊού, αν και δεν νόσησαν ποτέ

Επιστήμονες στη Βρετανία, με επικεφαλής δύο Έλληνες της διασποράς, ανακάλυψαν ότι ένα ποσοστό ανθρώπων -ιδίως μικρής ηλικίας- που ποτέ δεν μολύνθηκαν από τον κορωνοϊό SARS-CoV-2, συνεπώς δεν αρρώστησαν από τη νόσο Covid-19, διαθέτουν μια σχετική φυσική ανοσία χάρη σε προϋπάρχοντα αντισώματα στον οργανισμό τους, τα οποία μπορούν να εξουδετερώσουν -εν μέρει τουλάχιστον- το νέο ιό.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Γιώργο Κασσιώτη του Ινστιτούτου Φράνσις Κρικ Λονδίνου και την Ελένη Ναστούλη του Πανεπιστημιακού Κολλεγίου του Λονδίνου (UCL), που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Science", βρήκαν ότι ανάμεσα σε 302 ενήλικες που εξετάστηκαν, οι 16 (ποσοστό 5,3%) είχαν αντισώματα IgG κατά του SARS-CoV-2, πιθανώς δημιουργημένα κατά τη διάρκεια λοιμώξεων στο παρελθόν από τους πολύ πιο άκακους εποχικούς κορωνοϊούς του κοινού κρυολογήματος.

Επίσης, ανάμεσα σε 48 παιδιά και εφήβους ηλικίας ενός έως 16 ετών που μελετήθηκαν, στους 21 (ποσοστό 44%) ανιχνεύθηκαν παρόμοια αντισώματα.

Τα εν λόγω προϋπάρχοντα αντισώματα αντιδρούν σε μια συγκεκριμένη περιοχή (τη λεγόμενη υπομονάδα S2) της προεξέχουσας πρωτεΐνης-ακίδας του νέου κορωνοϊού, την οποία χρησιμοποιεί για να διεισδύσει και να μολύνει τα ανθρώπινα κύτταρα. Η υπομονάδα S2 εμφανίζει μεγαλύτερες δομικές ομοιότητες σε όλους τους κορονοϊούς, σε σχέση με την υπομονάδα S1 της ίδιας ιικής πρωτεΐνης.

Μολονότι προηγούμενες μελέτες δείχνουν πως αυτή η «διασταυρούμενη» ανοσία από άλλους συγγενικούς ιούς δεν διασφαλίζει ότι δεν θα μολυνθεί κάποιος από το νέο κορωνοϊό, η παρουσία προϋφιστάμενων αντισωμάτων μπορεί να μειώσει την μεταδοτικότητα του ιού και να μετριάσει τα συμπτώματα σε περίπτωση λοίμωξης.

Τα πειράματα με κυτταρικές καλλιέργειες στο εργαστήριο έδειξαν ότι το πλάσμα αίματος τόσο από τους ενήλικες όσο και από τα παιδιά που διέθεταν αντισώματα, χωρίς να έχουν μολυνθεί με Covid-19, μπορούσε να καταπολεμήσει το νέο κορονοϊό. Αυτό δεν συνέβαινε με το πλάσμα αίματος από άτομα χωρίς τέτοια προϋπάρχοντα αντισώματα.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτά τα ευρήματα δείχνουν ότι η στόχευση της συγκεκριμένης περιοχής S2 της πρωτεΐνης-ακίδας του νέου ιού θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για ένα καθολικό εμβόλιο, που θα «δουλεύει» ενάντια σε πολλούς κορονοϊούς ταχυτόχρονα.

Συγκριτικά, όσοι έχουν μολυνθεί από τον SARS-CoV-2, αναπτύσσουν στην πορεία μεγαλύτερους αριθμούς όλων των ειδών των αντισωμάτων (IgA, IgG και IgM), τα οποία στοχεύουν και στις δύο υπομονάδες S1 και S2 της πρωτεΐνης-ακίδας του κορωνοϊού.

Δήμοι Καλυμνίων, Κορδελιού-Ευόσμου Θεσσαλονίκης. Π.Ε: Εύβοιας, Αχαΐας, Αρκαδίας, Λευκάδας, Θεσπρωτίας, Σύρου, Σάμου, Ηρακλείου, Κορινθία. Δήμοι: Αρταίων, Διδυμότειχου, Λοκρών, Αμφιλοχίας
Το κοκτέιλ αντισωμάτων που αναπτύχθηκε από την Regeneron Pharmaceuticals πορεί να χρησιμοποιηθεί για τη θεραπεία ασθενών. Γνωμοδότησή του για το εμβόλιο της Johnson & Johnson στις 11 Μαρτίου
Παράταση, όπως αναμενόταν, του lockdown στην Αττική κατά μία εβδομάδα -ήτοι, έως τις 8 Μαρτίου- εισηγείται η επιτροπή των λοιμωξιολόγων, που συνεδριάζει αυτή την ώρα.
Ο Έντελσταϊν δήλωσε πως το 35% του πληθυσμού του Ισραήλ έχει λάβει και τις δύο δόσεις του εμβολίου της Pfizer Inc. και θα μπορέσει να πάρει ένα αποκαλούμενο «Πράσινο Πάσο»