A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Τα social media, τα ριάλιτι και η ηθική της εκπόρνευσης

 

Τα social media, τα ριάλιτι και η ηθική της εκπόρνευσης

Με μια γρήγορη ματιά στην αρχική σελίδα του instagram των περισσότερων νέων καταλαβαίνει κανείς ότι η κατάσταση στα social media έχει ξεφύγει. Το ζήτημα δεν είναι μόνο ότι θα δει κανείς πλήθος από ημίγυμνες κοπέλες να επιδεικνύουν τα «κάλλη» τους με προκλητικές φωτογραφίες, αλλά κυρίως η ηλικία των κοριτσιών που το κάνουν. Κορίτσια 15-16 χρονών, σε πολλές περιπτώσεις και ακόμα μικρότερες, προβάλλουν το σώμα τους φορώντας μαγιό και εσώρουχα με τέτοιο τρόπο, ώστε να μοιάζουν με εικοσιπεντάχρονες πορνοστάρ. 

Βέβαια η δημοσιοποίηση προσωπικών πληροφοριών, στιγμών και φωτογραφιών δεν ξεκίνησε με το instagram, συνέβαινε πολύ νωρίτερα και σε άλλα social media με επικρατέστερο το facebook. Από τότε όμως που το facebook έχει αποκτήσει θα έλεγε κανείς έναν πιο σοβαρό χαρακτήρα, και έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές στις μεγαλύτερες ηλικίες, έχει χάσει πλέον την αίγλη του στο νεανικό κοινό. Πλέον η εφαρμογή των φωτογραφιών, το instagram, είναι η εφαρμογή των νέων. Το instagram έχει βασικές διαφορές σε σχέση με το facebook. Σε αυτό δεν έχεις φίλους, αλλά ακόλουθους (followers), που σημαίνει ότι μπορείς να έχεις ανοιχτό το προφίλ σου και να σε ακολουθεί ο καθένας, χωρίς ωστόσο να χρειάζεται να τον ακολουθήσεις κι εσύ. Επομένως, μπορεί κάποιος να έχει χιλιάδες ακόλουθους, ενώ αυτός να ακολουθεί πολύ λιγότερα άτομα. Καθώς το instagram γινόταν πιο δημοφιλές, άρχισε (όπως πρέπει να συμβαίνει με όλα τα δημοφιλή πράγματα στην κοινωνία της αγοράς που ζούμε) να μπαίνει στην υπηρεσία του marketing και του promotion. Εφόσον οι χρήστες  μέσα από τις φωτογραφίες τους μπορούν να προβάλλουν ρούχα, κοσμήματα, αντικείμενα, lifestyle ακόμα και μέρη για διακοπές, ήρθαν οι εταιρείες και αποφάσισαν να εκμεταλλευτούν αυτή τη δυνατότητα «εύκολης» προβολής. Άρχισαν λοιπόν να παρέχουν δωρεάν προϊόντα σε χρήστες, όπως ρούχα, με σκοπό εκείνοι μέσα από τις φωτογραφίες τους να τα διαφημίζουν. Για να έχει νόημα όμως αυτή η πρακτική, θα πρέπει ο χρήστης να είναι δημοφιλής, δηλαδή να έχει πολλούς ακόλουθους. Έτσι λοιπόν δημιουργήθηκε το ρεύμα των influencers, δηλαδή των ατόμων που μέσα από τις φωτογραφίες τους ασκούν επιρροή στους άλλους και τους παρακινούν να τους μιμηθούν. Στην αρχή influencers ήταν κυρίως διάσημοι, άτομα που ήταν ήδη γνωστά στο ευρύ κοινό, οπότε τα προφίλ τους στο instagram απέκτησαν γρήγορα πολλούς ακόλουθους. Όπως όμως μας παρακινεί το άρθρο στο οποίο παραπέμπω, influencer μπορεί να γίνει ο καθένας μας και όπως επίσης αναφέρει: «Αν το ψάξεις και το εξελίξεις αρκετά, μπορείς ακόμη και να πληρώνεσαι». 

Σήμερα λοιπόν έχουμε φτάσει στο σημείο ο καθένας να μπορεί να γίνει influencer και να αποκτά δωρεάν υλικά αγαθά ή ακόμη και να βγάζει χρήματα από αυτό, αρκεί να έχει δημοφιλές προφίλ στο instagram, δηλαδή να αριθμεί συνηθώς μερικές χιλιάδες followers. Αν γκουγκλάρει κανείς τη φράση: «πώς θα αποκτήσω περισσότερους ακόλουθους στο instagram», ακόμα και στα ελληνικά, θα βρει πλήθος άρθρων και βίντεο στο You Tube με tips και συμβουλές για το πώς θα αποκτήσει περισσότερους ακόλουθους, λες και είναι ολόκληρη επιστήμη! Δεν είναι λίγες οι φορές πλέον που ακούμε στην τηλεόραση ότι κάποιος ασχολείται με το instagram του ως influencer επαγγελματικά και έχει πολλούς ακόλουθους και αυτό να προβάλλεται σαν ένδειξη κύρους, λες και επειδή κάποιος έχει πολλούς ακόλουθους στον κόσμο των social media πρέπει να είναι πραγματικά αξιοσέβαστος. Δυστυχώς, στην «κοινωνία του θεάματος» που ζούμε, για πάρα πολλούς είναι. Άλλωστε ακόμη και τα πολύ πετυχημένα «σκοιλ ελικικου» προγράμματα τηλεκατάρτισης της κυβέρνησης, είχαν θεματική για το πώς μπορεί κάποιος να αποκτήσει περισσότερους followers στο instagram για να διαφημίσει π.χ. την επιχείρησή του. Τόσο σοβαρά φαίνεται να παίρνει η κυβέρνησή μας την υγιή επιχειρηματικότητα! 

Ας επανέλθουμε όμως στο ζήτημα της εκπόρνευσης στο όποιο θέλω να αναφερθώ. Όταν μία κοπελίτσα 15-16 χρονών ανεβάζει προκλητικές φωτογραφίες, γιατί για να το εκφράσω κάπως αδόκιμα είναι στην ηλικία του «ξεπετάγματος», ο λογαριασμός της γρήγορα θα αποκτήσει πολλούς ακόλουθους, άντρες κυρίως προφανώς, κάθε ηλικίας, οι οποίοι θα κάνουν like και θα σχολιάζουν τις προκλητικές της φωτογραφίες, δίνοντας της την απαραίτητη ανατροφοδότηση για να συνεχίσει να το κάνει. Κάποια στιγμή, όταν ο λογαριασμός της γίνει αρκετά δημοφιλής έρχεται μια εταιρεία διαφήμισης εσωρούχων π.χ. και της προτείνει να της παρέχει δωρεάν εσώρουχα, με τον όρο το κοριτσάκι να τα «διαφημίζει» με τις φωτογραφίες της. Εάν η κοπέλα το «ψάξει και το εξελίξει» (όπως μας παρακινεί το άρθρο στο οποίο αναφέρθηκα και πριν), δηλαδή αν ανεβάζει όλο και περισσότερες φωτογραφίες με εσώρουχα και αρχίσει πλέον να συνεργάζεται με διάφορες εταιρείες εσωρούχων, το κορίτσι αυτό θα μπορεί πλέον να βγάζει ακόμα και ένα αξιοσέβαστο ποσό από το λογαριασμό του στο instagram. Μπορεί πλέον «περήφανα» να αποκαλεί τον εαυτό τον εαυτό του μοντέλο του instagram, όπως δυστυχώς πλέον δεν είναι τόσο περίεργο να το ακούμε από κορίτσια εφηβικής ηλικίας. Κάποιος βέβαια θα μπορούσε να πει: «Ε και; ίσα ίσα το κορίτσι θα μπορέσει να γίνει οικονομικά ανεξάρτητο ή έστω να δαπανά λιγότερα χρήματα για προϊόντα, καθώς της παρέχονται δωρεάν για να τα διαφημίζει». Ένας σωστός εκπρόσωπος της αγοράς θα μπορούσε μάλιστα να πει ότι δεν υπάρχει τίποτε το μεμπτό σε όσα αναφέρω, απεναντίας είναι μια «win win situation» που λέμε. Εγώ όμως όταν ως άρχισα να συνειδητοποιώ τί συμβαίνει, αναρωτήθηκα το εξής: «Τί είδους ηθική καλλιεργείται σε αυτό το κοριτσάκι;». Η απάντηση είναι απλή, αν αναλογιστεί κανείς ότι το κορίτσι παρακινείται να επιδεικνύει όλο και περισσότερο το σώμα του όχι μόνο πλέον για να έχει δημοφιλικότητα, αλλά και απτά οικονομικά και υλικά οφέλη. Καλλιεργείται λοιπόν η αίσθηση σε έφηβες κοπέλες ότι όσο περισσότερο επιδεικνύεις το στήθος σου, τα οπίσθια σου, τα πόδια σου και το σώμα σου γενικότερα, τόσο πιο πολλά χρήματα και αγαθά αποκτάς. Αυτό είναι το οποίο αναφέρω λοιπόν ως ηθική της εκπόρνευσης. 

Αν παρακολουθήσει κανείς τη συλλογιστική πορεία του κειμένου μου, θα διαπιστώσει ότι αυτό συμβαίνει γραμμικά, σταδιακά και ασυνείδητα. Όταν το δεκαπεντάχρονο κάνει λογαριασμό και ανεβάσει για πρώτη φορά προκλητική φωτογραφία δεν σκέφτεται ότι ίσως αυτό θα μπορούσε να του επιφέρει οικονομικό όφελος, το κάνει μόνο διότι επιδιώκει την αλληλεπίδραση, το φλερτ ή ακόμα και για να προκαλέσει, όπως συνήθως κάνουν οι έφηβοι. Όταν όμως το κοριτσάκι αυτό φτάσει στο σημείο να έχει κέρδος, τότε αρχίζει συνειδητά πλέον να νιώθει ότι όσο περισσότερο επιδεικνύεται τόσες περισσότερες πόρτες θα της ανοίγονται.

Κι εκεί που νόμιζε κανείς ότι το instagram ήταν ό,τι πιο προκλητικό μπορούσε να δει κανείς σε social media, ήρθε μια νέα εφαρμογή, το tik tok, η οποία πήγε το ζήτημα της προκλητικότητας ένα βήμα παραπέρα. Το tik tok είναι μια εφαρμογή, η οποία τώρα αρχίζει να γίνεται δημοφιλής και στη χώρα μας. Μοιάζει πολύ στα χαρακτηριστικά του με το instagram, ωστόσο σε αυτό δεν ανεβάζει κανείς φωτογραφίες αλλά βίντεο. Στην αρχή τα βιντεάκια ήταν περισσότερο χιουμοριστικά, όμως όσο περισσότερο δημοφιλής γίνεται η εφαρμογή στη νεολαία τόσο περισσότερο προκλητικό χαρακτήρα αποκτούν τα βιντεάκια. Πλέον επί της ουσίας κατακλύζεται από νέους που κάνουν χορευτικά υπό τον ήχο συγκεκριμένων μουσικών κομματιών, τα οποία κάθε τρεις και λίγο αλλάζουν. Εκτός όμως από τα χορευτικά εμφανίζονται και διάφορα challenges, δηλαδή προκλήσεις, με διαφορετικά περιεχόμενα τα οποία συνήθως έχουν προκλητικό χαρακτήρα. Δηλαδή οι χρήστες καλούνται να αποκαλύψουν λεπτομέρειες της προσωπικής ή ακόμα και της σεξουαλικής τους ζωής, των προτιμήσεων τους ως προς το άλλο φύλο κλπ. Υπάρχουν επίσης challenges που προκαλούν τον  χρήστη να δείξει π.χ. πόσο καλά κουνάει τα οπίσθια του, λικνίζει το σώμα του, βγάζει έξω τη γλώσσα του με πρόστυχο τρόπο, κάτι σαν ένα δημόσιο παιχνίδι θάρρους ή αλήθειας. Θα μπορούσε εύλογα να ισχυριστεί κανείς ότι το tik tok ωθεί τους νέους σε έναν δημόσιο διαγωνισμό ξετσιπωσιάς! Μπορεί να δει κανείς κοριτσάκια της διπλανής πόρτας να επιδεικνύουν τον εαυτό τους με εσώρουχα, να λικνίζονται και να κάνουν twerking σε βίντεο που παλιότερα μπορούσες να δεις μόνο σε site πορνό. 

Ταυτόχρονα ο λογαριασμός του χρήστη στο tik tok μπορεί να συνδεθεί με αυτόν του instagram, εάν φυσικά ο χρήστης διαθέτει. Προφανώς, είναι πολλές οι κοπέλες που έχουν δημοφιλή προφίλ στο instagram με προκλητικές φωτογραφίες και πλέον ανεβάζουν προκλητικά βίντεο στο tik tok. Δεν γνωρίζω αν το tik tok έχει γίνει ακόμα πεδίο influencing, αλλά δεν είναι απαραίτητο, καθώς ουσιαστικά λειτουργεί σαν ένα μέσο προβολής του λογαριασμού στο instagram. Με λίγα λόγια ένα κορίτσι που επιδιώκει περισσότερους followers χρησιμοποιεί τα προκλητικά της βίντεο στο tik tok ως μέσο για να αποκτήσει περισσότερους ακόλουθους στο instagram. Είναι πολλοί οι χρήστες λοιπόν που χρησιμοποιούν το tik tok ως μέσο διαφήμισης του instagram τους. Με τον ίδιο τρόπο υπάρχει αρκετός κόσμος που χρησιμοποιεί ακόμα και εφαρμογές γνωριμιών (dating apps). Ο λογαριασμός ενός χρήστη στο tinder (που είναι το δημοφιλέστερο) μπορεί να συνδεθεί με εκείνον στο instagram, λειτουργώντας ουσιαστικά ως διαφήμιση για τον λογαριασμό του instagram. Δυστυχώς όπως ανέφερα προηγουμένως  στην κοινωνία του φαίνεσαι το πώς θα αποκτήσεις περισσότερους followers έχει αναχθεί όντως σε ολόκληρη επιστήμη.

Το πρόβλημα όμως με το tik tok δεν σταματάει εκεί, και αυτός είναι και ο βασικότερος λόγος που το αναφέρω. Ένα άλλο βασικό πρόβλημα είναι ότι το tik tok δεν χρησιμοποιείται μόνο από άτομα εφηβικής ηλικίας, αλλά είναι πολύ δημοφιλές ακόμη και σε παιδάκια. Στο σχολείο που εργάζομαι σχεδόν όλα τα παιδιά κυρίως από 8 ετών και πάνω παρακολουθούν ανελλιπώς διάσημες tik tokers και προσπαθούν να μιμηθούν όσο καλύτερα μπορούν τα χορευτικά τους. Όταν καθ’ υπόδειξίν των ίδιων των μαθητριών μου μπήκα στα προφίλ των «διάσημων» tik tokers είδα δεκαπεντάχρονα ημίγυμνα κοριτσάκια να χορεύουν προκλητικά. Μάλιστα μια οχτάχρονη μαθήτρια μου, μου είπε με πικρία ότι εκείνη δεν μπορεί να κάνει τόσο καλά ένα χορευτικό, διότι δεν έχει τόσο ωραίο ποπό… Συνεπώς κατανοεί κανείς ότι το ζήτημα δεν είναι ότι το tik tok έδωσε την δυνατότητα προκλητικών βίντεο πέρα από εικόνων αλλά και ότι κατέβασε κατά πολύ το ηλικιακό όριο στο οποίο ένα άτομο συνηθίζει να προβάλλει και να επιδεικνύει το σώμα του. Δυστυχώς, τα οχτάχρονα που χρησιμοποιούν το tik tok είναι πολύ πιθανό στα 15 να έχουν ως στόχο να γίνουν influencer και τελικά να αποκτήσουν την συνείδηση ότι μέσα από την επίδειξη ενός ωραίου και γυμνασμένου σώματος και μόνον, μπορεί να έχουν στη ζωή τους ό,τι επιθυμούν. Χωρίς λοιπόν να θέλω να φανώ ηθικολόγος ή συμβουλάτορας θα συνιστούσα στους γονείς αντί να αφήνουν όλη μέρα τα παιδιά τους να χαζεύουν και να μιμούνται τα χορευτικά των tik tokers στα τάμπλετ, να τα γράψουν σε κάποια σχολή χορού. Θα πει κανείς ότι αυτό επί του παρόντος είναι αδύνατο λόγω της πανδημίας και είναι γεγονός ότι το tik tok έχει ωφεληθεί σαν εφαρμογή από τον εγκλεισμό. Ωστόσο, όταν η πανδημία τελειώσει το tik tok θα μείνει και σίγουρα θα έρθουν και «διάδοχοί» του που πλέον δεν ξέρω πόσο πιο προκλητικά πράγματα μπορεί να περιλαμβάνουν.

Αφού λοιπόν τελείωσα με τα social media, θα αναφερθώ λίγο στα ριάλιτι με στόχο να συνδέσω αυτό που παρακολουθούμε σε αυτά με τα όσα αναφέρω παραπάνω. Πριν όμως από αυτό θα κάνω μια ευρύτερη αναφορά στο επίπεδο της ελληνικής ιδιωτικής τηλεόρασης. Η ελληνικά τηλεόραση, είμαι σίγουρος πως όχι μόνο η ελληνική, αλλά αυτήν τυχαίνει έστω και λίγο να παρακολουθώ, αποτελεί ένα καλό παράδειγμα για το ότι η ιδιωτικοποίηση και ο ανταγωνισμός στην ελεύθερη αγορά είναι δυνατόν όχι μόνο να μην βελτιώνουν την ποιότητα του παραγόμενου προϊόντος αλλά αντιθέτως να τη ρίχνουν στα Τάρταρα. Η ιδιωτική τηλεόραση αποτελεί ένα έμπρακτο καλό επιχείρημα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων, δείχνοντας ότι όταν αποκλειστικός στόχος είναι το κέρδος, τότε ο ανταγωνισμός αντί να ανεβάζει το επίπεδο μπορεί να το ρίχνει για να υπακούσει στα κελεύσματα της αγοράς. Δυστυχώς αυτό το βλέπουμε να συμβαίνει ήδη στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την εμφάνιση όλο και περισσοτέρων επί χρήμασι σεμιναρίων και μεταπτυχιακών τα οποία διαφημίζονται όχι για την ποιότητα των σπουδών τους, αλλά για την ταχύτητα και την ευκολία που μπορεί μέσα από αυτά να αποκτήσει ο ενδιαφερόμενος μόρια για τον ΑΣΕΠ, πράγμα το οποίο όμως δεν αφορά τη θεματική του παρόντος κειμένου.

Επανερχόμενος στα ριάλιτι, δεν θα σχολιάσω το χαμηλό επίπεδο, το είδος των προτύπων, και το lifestyle που προβάλλουν εκπομπές όπως το Big Brother, το GNMT, ή το My Style Rocks που προϋπήρχαν, αλλά θα εστιάσω στο νέο τηλεοπτικό σκουπίδι που ονομάζεται Bachelor, κυρίως γιατί καταφέρνει να απαξιώσει το γυναικείο φύλο περισσότερο από τα υπόλοιπα. Το κόνσεπτ είναι απλό, είκοσι κορίτσια διεκδικούν την καρδιά ενός πολύ εμφανίσιμου τριαντάχρονου άντρα. Ο γόης παρουσιάζεται ως ο Θεός, ο τέλειος ο οποίος καλείται να ανακαλύψει μέσα από δοκιμασίες τον πραγματικό χαρακτήρα των γυναικών που τον διεκδικούν αλλά και να εκμαιεύσει από μέσα τους τον καλύτερο τους εαυτό, σύμφωνα πάντα με τα δικά του θέλω και πρότυπα, που μπορεί να περιλαμβάνουν για παράδειγμα  το γεγονός μια γυναίκα να μην ζηλεύει όταν βλέπει τον άντρα, που διεκδικεί και για τον οποίο υποτίθεται ότι τρέφει συναισθήματα, να φλερτάρει, να θωπεύει και να φιλάει μπροστά της άλλες γυναίκες. Πρόκειται για την πιο σεξιστική αηδία που προσωπικά έχει τύχει να δω και αναρωτιέμαι γιατί φεμινιστικές οργανώσεις ή γενικότερα οργανώσεις γυναικών δεν έχουν απαιτήσει και πετύχει την διακοπή αυτής της σαβούρας. Το ερώτημα λοιπόν είναι γιατί μία νέα κοπέλα να θέλει να συμμετάσχει σε ένα τέτοιο ριάλιτι. Όπως αναφέρεται και σε ένα σχετικό άρθρο: «Αδυνατώ να καταλάβω πώς μια γυναίκα καταλήγει να συμμετέχει σε ένα τέτοιο ριάλιτι. Πώς δέχεται να μπει στη σειρά και να γίνει προϊόν διαλογής με σκοπό το ζευγάρωμα, και μάλιστα σε κοινή θέα. Είναι τόση η λύσσα της για λίγη δημοσιότητα, που καταπίνει την ξεφτίλα ενός τόσο σεξιστικού κόνσεπτ; Υποθέτω πως ναι. Καμία εκεί μέσα δεν μπήκε για να κερδίσει τον άντρα, μπήκε για να κερδίσει μια θέση στο φως. Μπήκε για να συζητηθεί στα πάνελ, και γιατί όχι, να γίνει και μέρος τους». 

Προφανώς και συμφωνώ με όσα αναφέρονται παραπάνω, αλλά η οπτική μου θεωρώ ότι πάει την απάντηση ένα βήμα παραπέρα. Κατ’ εμέ δεν μιλάμε πλέον απλά για τα 15 λεπτά δημοσιότητας του Γουόρχολ, δεν μιλάμε μόνο για την προβολή και τη φήμη που διεκδικούν οι συμμετέχουσες, αλλά και για τα έμπρακτα οφέλη που αυτή μπορεί να επιφέρει. Και όπως υποστήριξα πριν η φήμη μέσα από την προβολή του σώματος φέρνει followers στο instagram. Αυτά λοιπόν τα κορίτσια που συμμετέχουν στο ριάλιτι είναι μεν wannabe διάσημες, ξέρουν όμως ότι μέσα από την προβολή τους στην τηλεόραση οι followers του στο instagram θα αυξηθούν θεαματικά. Δεν επιδεικνύουν λοιπόν τα στήθη τους (γεμάτα σιλικόνη σε πολλές περιπτώσεις), τα οπίσθια τους και τις καλλίγραμμες γάμπες τους μόνο και μόνο για τις ανάγκες της τηλεοπτικής σαβούρας. Ξέρουν ότι αυτή η δημόσια έκθεση θα τις ωφελήσει στον πλαστό κόσμο των social media που είναι δυνατόν να τους επιφέρει κανονικότατα λεφτά. Χρησιμοποιούν λοιπόν την τηλεόραση, με τον ίδιο τρόπο που χρησιμοποιούν οι έφηβοι το tik tok, δηλαδή ως μέσο διαφήμισης του προφίλ τους στο instagram. Επί της ουσίας λοιπόν οι κοπέλες στο bachelor είναι οι influencers που πήγαν την προώθηση του προφίλ τους ένα βήμα παραπέρα, είναι άτομα πρόθυμα να εξευτελιστούν για λίγη δημοσιότητα και μερικές εκατοντάδες ή χιλιάδες followers παραπάνω και σύμφωνα με τη λογική της αγοράς καλά κάνουν. Βέβαια, θα πει κανείς είναι πιθανό ακόμη και να μην νιώθουν ότι εξευτελίζονται, γιατί δεν έχουν το απαραίτητο επίπεδο για να το κατανοήσουν, κάτι με το οποίο δεν θα διαφωνήσω. Το ίδιο ακριβώς βέβαια κάνουν και οι συμμετέχοντες στα άλλα show, ιδιαίτερα το GNMT μπορεί να μην έχει δημιουργήσει πολλά πραγματικά μοντέλα, αλλά έχει συμβάλλει στη δημιουργία «επιτυχημένων» influencers και μοντέλων του instagram. Κρίνοντας λοιπόν από το νεαρό της ηλικίας αλλά και τα προφίλ στο instagram των περισσότερων κοριτσιών στο Bachelor πρόκειται για κοπέλες που ακολούθησαν τη γραμμική πορεία που ανέφερα και απλά την τερμάτισαν. Προφανώς και δεν υποστηρίζω ότι κάθε κοπέλα που είχε instagram στα 15 στα 20 θα είναι σε ριάλιτι τύπου Bachelor, όμως όλες όσες συμμετέχουν στο Bachelor έχουν λογαριασμούς στο instagram που επιδιώκουν να γίνουν πιο δημοφιλής. Συμπεραίνουμε ότι το Bachelor και ανάλογες εκπομπές που αποτελούν το υπέρτατο στάδιο προβολής  προκλητικών γυναικείων σωμάτων και ξετσιπωσιάς, αποτελεί ταυτόχρονα και το υπέρτατο μέσο προώθησης ενός ινσταγκραμικού λογαριασμού. 

Συνοψίζοντας όλα τα παραπάνω, η χρήση των social media και ειδκότερα του tik tok και του instagram από παιδιά και εφήβους είναι να δυνατόν να οδηγήσει σε μία πορεία, μέσα από την οποία καλλιεργείται αυτό που ανέφερα πριν ως ηθική της εκπόρνευσης. Δηλαδή ένα κορίτσι που ξεκινάει πλέον από την παιδική ηλικία να προβάλλει με «σέξι» τρόπο το σώμα του, είναι αρκετά λογικό στην εφηβική ηλικία να δημοσιεύει προκλητικές φωτογραφίες και βίντεο. Όταν συνειδητοποιήσει ότι αυτό μπορεί να του φέρνει κέρδος αρχίζει και επιδεικνύει το σώμα του με πιο συνειδητό τρόπο. Όταν φτάνει στην ηλικία των 19-20 που πλέον οι κοπέλες αρχίζουν να σοβαρεύουν και να κάνουν μόνιμες σχέσεις, η εν λόγω κοπέλα έχει γλυκαθεί πλέον από το εύκολο χρήμα και δυστυχώς όχι σε λίγες περιπτώσεις αποφασίζει να βελτιστοποιήσει την εμφάνιση της, με ανάλογο τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό τους. Πώς θα το κάνει αυτό; με πλαστικές και υαλουρονικό στα χείλη. Σταδιακά δυστυχώς υπάρχουν κοπέλες που φτάνουν και στο σημείο να γίνουν συνοδοί πολυτελείας, όχι γιατί έχουν ανάγκη τα χρήματα, αλλά γιατί έχουν συνηθίσει ή και εθιστεί ακόμη στον εύκολο πλουτισμό μέσα από το σώμα τους. Ακόμη όμως και να μη φθάσουν ως εκεί, το γεγονός ότι υπάρχουν κοπέλες που ακολουθώντας αυτήν την πορεία είναι πρόθυμες να εξευτελιστούν σε εκπομπές όπως το Bachelor ή το My style rocks είναι λυπηρό. Σύμφωνα με την «ηθική» της αγοράς τίποτα από τα παραπάνω δεν είναι μεμπτό, σύμφωνα με τη δική μου, η πορεία που περιγράφω είναι ανησυχητική και επικίνδυνη, ελπίζω και οι αναγνώστες να συμμεριστούν την άποψή μου.

 

Γιώργος Σκολαρίκης

Αναπληρωτής δάσκαλος –
Υποψήφιος διδάκτωρ φιλοσοφίας 

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
"Επιχείρηση Μητέρα Φύση" : Η Wall Street ετοιμάζεται να αγοράσει όλα τα οικοσυστήματα και τους φυσικούς πόρους του πλανήτη
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
*Αφιέρωμα στην Παγκόσμια Ημέρα Φιλοσοφίας
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Επιτέλους φθινόπωρο. Λίγα χρόνια στα βουνά, κάπου – κάπου βρέχει και το κρύο τσουχτερό.
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Του Χάρη Ναξάκη
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Η Φαντασία δεν είναι στην Εξουσία και τα "κινήματα" σήμερα δεν έχουν κοντά στα άλλα που τους λείπουν και ...Φαντασία!
ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑ
Αποτελεί ίσως ένα, από πολλά οξύμωρα, της πανδημίας, και των αλλαγών που έχει επιφέρει σε μια πλειάδα ζητημάτων που θεωρούσαμε ότι ήταν δεδομένα
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x