A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Τα καλύτερα τρόφιμα για την νηστεία την Μεγάλη Εβδομάδα

 

Η Μεγάλη Εβδομάδα πλησιάζει και είναι πολλοί αυτοί που αποφασίζουν να νηστέψουν είτε για να ακολουθήσουν τις θρησκευτικές παραδόσεις είτε για να βελτιώσουν το καρδιαγγειακό τους σύστημα.

Σήμερα θα κάνουμε αναφορά σε κάποια τρόφιμα που μπορούμε να καταναλώσουμε τη Μεγάλη Εβδομάδα για τη νηστεία μας!

ΤΑΧΙΝΙ

Νούμερο 1 από τα τρόφιμα για την νηστεία στην Μεγάλη Εβδομάδα και όχι μόνο. Έχει διάφορες γεύσεις αρεσκείας και μπορείτε να το συνοδέψετε με ότι θέλετε. Το ταχίνι είναι τρόφιμο που μπορείτε να το γευθείτε με πολλούς τρόπους, σαν απλή αλοιφή , σαν συστατικό σε γλυκά, σε σαλάτες ακόμα και σε χούμους η σούπες.

Υπερτροφή πλούσια σε λιπαρά οξέα , καλά για τον οργανισμό μας. Είναι φτωχή σε υδατάνθρακες αλλά αν συνοδευτεί με όσπριο είναι τέλειος συνδυασμός για λήψη πρωτείνης υψηλής βιολογικής αξίας σαν τη ζωική. Εξαιρετική πηγή ασβεστίου, σιδήρου και φυτικών ινών. 1 κουταλάκι ταχίνι (15 γραμμάρια) μας αποδίδει 89 περίπου θερμίδες.

ΒΟΥΤΥΡΑ ΚΑΡΠΩΝ

Φυστικοβούτυρο : πλούσιο σε πρωτείνη και λιπαρά οξέα, σε σίδηρο και φολικό οξύ. 1 κουταλάκι (15 γραμμάρια) προσδίδει 86 θερμίδες.

 

Βούτυρο από κάσιους : παρόμοια θρεπτική αξία με το φυστικοβούτυρο αλλά περισσότερη περιεκτικότητα σε σίδηρο. 1 κουταλάκι (15 γραμμάρια) προσδίδει 88 θερμίδες.

Φουντουκοβούτυρο : πλούσιο σε Βιταμίνη Ε, φολικό οξύ και Βιταμίνες του συμπλέγματος Β. 1 κουταλάκι (15 γραμμάρια) προσδίδει 100 θερμίδες.

Αμυγδαλοβούτυρο : πλούσιο σε φυτικές ίνες και πρωτείνη, ασβεστίου και Βιταμίνες Ε. 1 κουταλάκι (15 γραμμάρια) προσδίδει 97 θερμίδες.

ΦΑΚΕΣ Η ΡΕΒΥΘΙΑ

Στη νηστεία είναι από τα όσπρια τα διαδεδομένα. Ένας καλύτερος τρόπος κατανάλωσης τους είναι όταν συνοδεύονται από ρύζι , καθώς μας προσδίδει 2 πηγές φυτικής πρωτείνης, με αποτέλεσμα το γεύμα μας να είναι πλούσιο σε απαραίτητα αμινοξέα. 100 γρ φακές προσδίδουν 66 θερμίδες και 100 γρ ρεβύθια 378 θερμίδες.

ΚΙΝΟΑ

Τρόφιμο με διπλάσια περιεκτικότητα σε πρωτείνη από ότι το ρύζι και το σιτάρι. Πλούσια σε σε ασβέστιο και μαγνήσιο, ενώ δεν περιέχει γλουτένη. Μπορείτε να την προσθέσετε σε σαλάτες, σε όσπρια και όπου αλλού σας αρέσει σαν συνοδεία. Τα 100 γραμμάρια προσδίδουν 374 θερμίδες.

ΜΑΝΙΤΑΡΙΑ

Τα μανιτάρια περιέχουν ελάχιστη ποσότητα λίπους και σακχάρων και είναι πλούσια σε φυτικές ίνες. Επίσης, είναι πλούσια σε πρωτείνη υψηλής βιολογικής αξίας. 100 γραμμάρια προσδίδουν 25 θερμίδες.

ΧΑΛΒΑΣ

Το πιο διαδεδομένο τρόφιμο στη νηστεία και κυρίως ο σησαμένιος. Πλούσιος σε λιπαρά οξέα καλά για τον οργανισμό λόγω του ταχινιού και των κηρών καρπών. Περιέχει ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο και Βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Το μεγαλύτερο του χαλβά πλεονέκτημα όμως είναι ότι περιέχει μέλι αντί για ζάχαρη. 30 γραμμάρια προσδίδουν 165 θερμίδες.

ΑΒΟΚΑΝΤΟ

Πλούσιο σε μονοακόρεστα και ω-3 λιπαρά οξέα, τα καλά για τον οργανισμό. Επίσης πλούσιο σε φυτικές ίνες, μαγνήσιο, σίδηρο και Βιταμίνες Ε,Β,Κ. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί παντού, σε σαλάτες, σκέτο, σε άλοιμα , μέσα σε γλυκά. 100 γραμμάρια προσδίδουν 160 θερμίδες.

 

Πηγή: fmh.gr 

Χριστιάνα Αμπατζή , Διατροφολόγος – Διαιτολόγος , Λέσβος

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΤΡΟΦΙΜΑ
Η διαλειμματική νηστεία αποτελεί έναν ιδιαίτερα δημοφιλή τύπο δίαιτας τα τελευταία χρόνια
ΤΡΟΦΙΜΑ
Κατεψυγμένο παρασκεύασμα από κρέας πουλερικών στο οποίο διαπιστώθηκε η παρουσία του παθογόνου μικροοργανισμού σαλμονέλα ανακαλεί ο ΕΦΕΤ.
ΤΡΟΦΙΜΑ
Η Ικαρία είναι ανάμεσα στις μόλις πέντε περιοχές του πλανήτη όπου το προσδόκιμο ζωής των κατοίκων είναι κατά πολύ υψηλότερο από αυτόν του μέσου πληθυσμού.
ΤΡΟΦΙΜΑ
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» ενόψει του Πάσχα συγκεντρώνει τα απαραίτητα για τα χιλιάδες παιδιά και τις οικογένειές τους με σοβαρά προβλήματα διαβίωσης
ΤΡΟΦΙΜΑ
Το ανθόμελο από τα βουνά της Καστοριάς που κατέκτησε την κορυφή σε διεθνή διαγωνισμό γεύσης και ποιότητας
ΤΡΟΦΙΜΑ
Ένα βασικό κομμάτι του παζλ που συνδέεται με τον αιματοκρίτη είναι ο σίδηρος χάρη στον οποίο παράγονται συγκεκριμένα κύτταρα του αίματος.
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x