A+ A A-
  • Πλοήγηση από το πληκτρολόγιο:
  • h Αρχική
  • n Δίκτυα αλληλεγγυης
  • a Ανταλλακτικό χαριστικό παζάρι
  • e Νέα
  • p Αρθογραφία
  • w Ποιοι είμαστε
  • c Επικοινωνία
  • t Web Tv
  • s Κοινωνική οικονομία
  • g Αλληλεγγύη
  • m Συνεργατισμός
  • x Καινοτομίες
  • u Start ups
  • o Αειφορία
  • r Δικαιώματα
  • j Ακτιβισμός
  • q Ζώα
Εναλλακτικός ΑμεΑ

Μπάρα προσβασιμότητας για ΑμεΑ

Βαδίζοντας προς την αυτάρκεια: Ποια τρόφιμα και σπόρους μπορούμε να αποθηκεύσουμε [ΛΙΣΤΑ]

 

Γράφει ο Παναγιώτης Σαϊνατούδης - ΠΕΛΙΤΙ

Όταν ταξίδευα με ώτο στοπ, είχα την ευκαιρία να συναντήσω πολλούς ανθρώπους. Λόγω ότι δεν θα έβλεπα ξανά αυτούς τους ανθρώπους, κάποιοι μοιράζονταν μαζί μου πολύ σημαντικά πράγματα της προσωπικής τους ζωής.

Έτσι κάποια στιγμή με πήρε με ώτο στοπ, ένας κύριος – συνταξιούχος, ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας – ο κύριος αυτός μου είχε πει ότι μέσα από την εργασία του συνειδητοποίησε πόσο εύκολο είναι να καταρρεύσει το υπάρχουν σύστημα. Η  κουβέντα αυτή έγινε πριν από 30 χρόνια κοντά. Έτσι μου είπε: έχω φροντίσει και έχω δημιουργήσει μια αποθήκη τροφίμων στο σπίτι μου. Αγοράζω κάποια πράγματα τα αποθηκεύω και όταν παίρνω καινούρια βγάζω τα πιο παλιά από την αποθήκη. Αν χιονίσει και αποκλειστώ ή αν δεν έχω ρεύμα, μπορώ να ζήσω με τις προμήθειες που έχω, ως και έξι μήνες».

Όντος είδαμε τον περασμένο χειμώνα (2021) πως αποκλείστηκαν άνθρωποι έξω από την Αθήνα λόγο του χιονιού, δεν είχαν ρεύμα, τρόφιμα και νερό και όλα αυτά από μια χιονόπτωση.

Η Κίνα προέτρεψε στις 2 Νοεμβρίου 2021, τους πολίτες της να αποθηκεύσουν τρόφιμα, ρύζι, λαχανικά, κοτόπουλα κ.λ.π. Δηλώνοντας ότι θα υπάρξει ένας δύσκολος χειμώνας. Μήπως θα πρέπει να ακούσουμε αυτή την προτροπή της Κίνας και για μας. Είμαστε σε μια εποχή υγειονομικής κρίσης, οικονομικής κρίσης, ενεργειακή κρίση, κ.λ.π. έχουν μαζευτεί πολλές κρίσεις μαζί. Είμαστε σε μια εποχή μετάβασης, ας φροντίσουμε τώρα που μπορούμε κάποια πράγματα. Βάλτε ως προτεραιότητα να αποθηκεύσετε κάποια τρόφιμα.

Σε ένα παλιότερο άρθρο μου είχα γράψει για το Κελάρι. Στο κελάρι μας είναι καλό να έχουμε:

Αλάτι, 5 κιλά. Το αλάτι μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε για να νοστιμίσουμε το φαγητό αλλά και να συντηρήσουμε τρόφιμα.

Ρύζι, 15 κιλά. Το ρύζι είναι μια από τις βασικές μας τροφές.

Σιτάρι, 100 κιλά. Το σιτάρι είναι το βασικό δημητριακό του δικού μας πολιτισμού. Μπορούμε να το κάνουμε αλεύρι, να το μουσκέψουμε και να το μαγειρέψουμε αλλά και να το φυτρώσουμε και να έχουμε φρέσκια τροφή.

Καλαμπόκι, 15 κιλά. Το καλαμπόκι επίσης είναι μια πολύ καλή τροφή που μπορούμε να το αλέσουμε και να το φάμε ως αλεύρι αλλά μπορούμε και να μαγειρέψουμε τους σπόρους του καλαμποκιού αφού τους μουσκέψουμε ή να κάνουμε τσατ-πατ.

Βρώμη, 10 κιλά. Τη βρώμη μπορούμε να τη φάμε ως αλεύρι, ως νιφάδες κ.λ.π.

Λάδι, 50 λίτρα. Το λάδι αποτελεί τη βάση της διατροφής μας στην Ελλάδα. Μπορεί να σας φαίνονται πολλά τα 50 λίτρα, «Αν δεν περισσέψει, δεν θα φτάσει» λέει ο λαός. Αν έχετε προϊόντα σε κάποιες ποσότητες που είναι μεγάλες μπορείτε να τις ανταλλάξετε με άλλους φίλους σας με άλλα πράγματα που εσείς μπορεί να μην έχετε.

Γάλα σε σκόνη 10 κιλά, είναι μια καλή τροφή που μπορεί να χρειαστεί κυρίως σε οικογένειες που έχουν μικρά παιδιά.

Ζάχαρη, 20 κιλά. Η ζάχαρη είναι ένα καλό συντηρητικό τροφίμων όπως: γλυκά του κουταλιού, μαρμελάδες κ.α

Μέλι, 20 κιλά. Στην αρχαιότητα το μέλι εκτός από τροφή ήταν και μέσο συντήρησης τροφίμων.

Ζυμαρικά, φασόλια, ρεβίθια, φακές, παξιμάδια, 10 κιλά για κάθε ενήλικα /χρόνο.

Πατάτες και κρεμμύδια.

Φρούτα και Λαχανικά σε κονσέρβες, κομπόστες, αποξηραμένα κ.α.

Κρέας σε κονσέρβες, καπνιστά, λουκάνικα κ.α.

Μαρμελάδες και Γλυκά του κουταλιού

Λικέρ, κρασί, τσίπουρο.

Ελιές,

Τυρί,

Τουρσί

Βότανα: ρίγανη, θυμάρι, φασκόμηλα, λεβάντα, φλαμούρι.

Τέλος αποθηκεύστε σπόρους από παραδοσιακές ποικιλίες έτσι ώστε να μπορείτε να καλλιεργήσετε τι δική σας τροφή.

Επιπλέον δημιουργήστε ένα φαρμακείο για κάθε περίπτωση που μπορεί να προκύψει.

Το κελάρι αντιπροσωπεύει τον χαρακτήρα των ανθρώπων που το φτιάχνουν και τις διατροφικές τους συνήθειες. Είναι μια πολύ προσωπική υπόθεση. Εδώ σας δίνω μια γενική ιδέα για ένα κελάρι. Εσείς θα το διαμορφώσετε με βάση τις δικές σας ανάγκες και διατροφικές συνήθειες. Καλή επιτυχία!!!

Το «σεμινάρια “βαδίζοντας προς την αυτάρκεια” το Πελίτι τα οργανώνει από την ίδρυση του το 1995. Στις μέρες μας περισσότεροι άνθρωποι καταλαβαίνουν την αξία του.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΑΠΟΨΕΙΣ

ΤΡΟΦΙΜΑ
H Foodwatch αποκάλυψε πως ένα προϊόν στα οκτώ, ανάμεσα στα 152 που ήλεγξε, περιέχει αρωματικούς υδρογονάνθρακες ορυκτών ελαίων.
ΤΡΟΦΙΜΑ
Οι περισσότεροι έχουμε συνδέσει την μέλισσα με το μέλι. Ωστόσο η μέλισσα δεν περιορίζεται μόνο σε αυτό.
ΤΡΟΦΙΜΑ
Στο προϊόν διαπιστώθηκε η παρουσία σαλμονέλας με αποτέλεσμα να το ανακαλέσει από την αγορά ο Ενιαίος Φορέας Τροφίμων.
ΤΡΟΦΙΜΑ
Ανακαλείται από τον ΕΦΕΤ ρολό κοτόπουλο κατεψυγμένο καθώς βρέθηκε σαλμονέλα.
ΤΡΟΦΙΜΑ
Η διαφορά τους είναι εμφανής στο χρώμα όπου το ιχθυοκαλλιέργειας είναι σκούρο και μαύρο σε πολλά σημεία.
ΤΡΟΦΙΜΑ
Ο ΟΗΕ, σε συνέλευσή του τον Οκτώβριο του 1980, όρισε τη 16η Οκτωβρίου Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής.
ΣΗΜΕΡΑΕΒΔΟΜΑΔΑΜΗΝΑΣΕΤΟΣΟΛΑ
ΑΝΑΖΗΤΗΣΤΕ ΔΙΚΤΥΟ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
x