Το Junk Food επηρεάζει και το DNA Burger Generation

Το Junk Food επηρεάζει και το DNA

Burger Generation

Μπορεί ένα μπέργκερ να επηρεάσει περισσότερο τον οργανισμό μας πέρα από κάποια επιπλέον κιλά και τις σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις που επιφέρουν; Σύμφωνα με μια επιστημονική ομάδα το Junk Food ενδέχεται να επηρεάσει ακόμη και το DNA που μεταφέρεται στις επόμενες γενιές.

Μέχρι σήμερα γνωρίζαμε πως το Junk Food μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο ανοσοποιητικό, στο στομάχι κ.α. ενώ το πιο προφανές είναι πως οδηγεί σε παχυσαρκία. Προηγούμενες μελέτες έχουν τεκμηριώσει πως τα βακτήρια στο έντερο προσαρμόζονται ανάλογα με τη διατροφή του ατόμου.

Μια επιστημονική ομάδα του Εθνικού Ινστιτούτου Αλλεργιών και Λοιμωδών Νοσημάτων του Μέριλαντ υποστηρίζει πως η υπερβολική κατανάλωση Junk Food, εκτός όλων των παραπάνω, προκαλεί διατάραξη της ισορροπίας των βακτηρίων η οποία αποτυπώνεται στο DNA και αυτές οι γονιδιακές αλλαγές κληρονομούνται στις επόμενες γενιές.

Σύμφωνα με το RT, στην εν λόγω μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrition, επισημαίνεται πως «οι διατροφικές συνήθειες της μητέρας διαταράσσουν τη βακτηριακή ισορροπία του σώματός της. Αυτή η διαταραχή περνάει και στο παιδί». Όπως σημειώνεται η εν λόγω κληρονομική διαταραχή στα βακτήρια του εντέρου επηρεάζει το ανοσοποιητικό σύστημα, το οποίο «δεν εκπαιδεύεται» στην αντιμετώπιση διαφόρων μολύνσεων ενώ παράλληλα ενισχύει τις «αυτοάνοσες και αλλεργικές παθήσεις». Στη Daily Mail αναφέρεται επίσης πως αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου και διαφόρων λοιμώξεων.

Ο επικεφαλής της επιστημονική ομάδας Ίαν Μάιλς, όπως αναφέρει το RT, σημειώνει μεταξύ άλλων πως οι διατροφικές συνήθειες της μητέρας «δυνητικά μπορούν να διαμορφώσουν ακόμη και γευστικές προτιμήσεις στο παιδί απομακρύνοντάς το από συγκεκριμένες διατροφικές συνήθειες». Με αυτόν τον τρόπο η μητέρα θα μπορούσε να συμβάλει στην τάση του παιδιού να γίνει παχύσαρκο σε κάποιο σημείο της ζωής του.

Όμως και το DNA του πατέρα ενδέχεται να κληρονομηθεί επηρεάζοντας την ανάπτυξη του ανοσοποιητικού συστήματος, σύμφωνα πάντα με την έρευνα. «Το σώμα μας είναι ένα είδος μικρού οικοσυστήματος και κάτι που μπορεί να επηρεάσει τα βακτήριά μας ενδέχεται να επηρεάσει βαθιά και την υγεία μας».

Ο Ίαν Μάιλς, όπως αναφέρει η Daily Mail, συνιστά να σταματήσουμε να καταναλώνουμε ζάχαρη και λίπος σε επεξεργασμένη μορφή και αντιπροτείνει μια διατροφή που βασίζεται κυρίως σε «μη επεξεργασμένες» (φυσικές) πηγές πρωτεϊνών και λίπους, μεταξύ των οποίων είναι και τα ψάρια και το κρέας.

tvxs.gr

ΤΡΟΦΙΜΑ
3η, ON LINE, ZOOM ΑΝΟΙΧΤΗ, ΔΙΑ-ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΛΕΞΗ, ΣΥΖΗΤΗΣΗ, την Τετάρτη, 27/1/21, στις 6.30μμ
ΤΡΟΦΙΜΑ
Οι άστεγοι συνάνθρωποί μας που ζουν στους δρόμους της Αθήνας και των γύρω περιοχών, έχουν να αντιμετωπίσουν τις πλέον δύσκολες συνθήκες διαβίωσης λόγω της πανδημίας αλλά και του χειμώνα.
Η συνεταιριστική πλατφόρμα UP & GO στη Νέα Υόρκη