Πόσα μικρόβια κουβαλά μια οδοντόβουρτσα…

Το πλύσιμο των δοντιών είναι για όλους εμάς μια απαραίτητη καθημερινή συνήθεια.

Όσο ανησυχητικό κι αν ακούγεται, η οδοντόβουρτσά σας μπορεί στην πραγματικότητα να μεταφέρει στο στόμα σας περισσότερα μικρόβια απ' όσα απομακρύνει...

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ στην Αγγλία υποστηρίζουν ότι μια οδοντόβουρτσα κουβαλά περισσότερα από 10 εκατομμύρια βακτήρια, όπως ο σταφυλόκοκκος και η Εσερίχια κόλι.

Πρόσφατη μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα έδειξε επίσης ότι οι οδοντόβουρτσες που βρίσκονται στο μπάνιο –δηλαδή όλες!– κουβαλούν επίσης μικρόβια που «ταξιδεύουν» από τη λεκάνη της τουαλέτας.

Ακολουθήστε τις παρακάτω απλές συμβουλές προκειμένου να διατηρήσετε την οδοντόβουρτσά σας σε άριστη κατάσταση.

1. Αλλαγή κάθε 3 μήνες

Μια παλιά και φθαρμένη οδοντόβουρτσα δεν καθαρίζει επαρκώς τα δόντια. Παράλληλα, όσο πιο παλιά είναι η οδοντόβουρτσα, τόσο περισσότερα μικρόβια κουβαλά. Θα πρέπει επίσης να αλλάζετε την οδοντόβουρτσά σας εάν έχετε αρρωστήσει πρόσφατα, καθώς ένα βακτήριο ή ένας ιός μπορεί να επιβιώσει επάνω στη υγρή επιφάνεια της οδοντόβουρτσας και να προκαλέσει νέα λοίμωξη.

2. Καθημερινή απολύμανση

Θα πρέπει να τοποθετείτε την κεφαλή της οδοντόβουρτσας σε ένα δοχείο με στοματικό διάλυμα για 20 λεπτά έπειτα από κάθε χρήση.

3. Μη χρησιμοποιείτε καπάκι

Το κάλυμμα της οδοντόβουρτσας είναι χρήσιμο μόνο αν πρόκειται να ταξιδέψουμε ή γενικότερα να μεταφέρουμε την οδοντόβουρτσά μας. Οι παθογόνοι μικροοργανισμοί πολλαπλασιάζονται με ταχύτερο ρυθμό σε ένα περιορισμένο περιβάλλον που υπάρχει υγρασία.

4. Μακριά από τη λεκάνη

Οι μικροοργανισμοί ταξιδεύουν από τη λεκάνη έως και δύο μέτρα μακριά, σύμφωνα με ερευνητές από τη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ. Το καπάκι της λεκάνης θα πρέπει να είναι πάντα κλειστό –ειδικά όταν τραβάμε το καζανάκι– και η οδοντόβουρτσα θα πρέπει να τοποθετείται σε κάποιο από τα ντουλαπάκια του μπάνιου που ανοίγουμε συχνά, ώστε να απομακρύνεται η υγρασία και να ανανεώνεται ο αέρας.

Πηγή: onmed.gr

Το γλαύκωμα είναι μια σχετικά συχνή πάθηση του οφθαλμού
Δεν υπάρχει τίποτα πιο ενοχλητικό από το να νιώθει κάποιος ότι κάτι έχει μέσα στο μάτι του.
Η νόσος COVID-19 και ο νέος κορωνοϊός SARS-CoV-2 εξακολουθούν να μας εκπλήσσουν δυσάρεστα.
Ο πρόεδρος του πανελλήνιου ιατρικού συλλόγου, Αθανάσιος Εξαδάκτυλος, αναφέρθηκε στην «κακή πρακτική» της λήψης αντιπηκτικών πριν από τον εμβολιασμό
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ανατολικής Φινλανδίας έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό Ψυχιατρικών Ερευνών «Psychiatry Research».
Όλα τα νεότερα επιστημονικά δεδομένα συγκλίνουν στην άποψη ότι τα εμβόλια κατά της COVID-19 με την τεχνολογία mRNA είναι ασφαλή στην εγκυμοσύνη